امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

·         آیا احساس می کنید به اندازه کافی نمی خوابید؟

·         آیا شب هنگام با دلواپسی دراز می کشید؟

·         آیا حس می کنید زندگی روزمره شما تحت تاثیر بی خوابی قرار می گیرد؟

اگر پاسخ هریک ازاین سوالات "آری" است، ممکن است شما مشکلاتی دررابطه با خوابتان داشته باشید. این راهنمای شخصی ممکن است برای شما مفید باشد.

اهداف این راهنما کمک به فرد بوده در جهت اینکه:

·         تشخیص دهد آیا مشکلاتی در این رابطه دارد یا خیر

·         متوجه شود مشکلات خواب چه هستند، علت آنها چیست و چه چیزی باعث ادامه آنها می شود

·         راههایی را برای درک، مدیریت یا غلبه کردن برمشکلات خواب پیدا کند

محتوی این راهنما

راهکارهایی که شما می توانید برای غلبه بر مشکلات خوابتان استفاده کنید:

1.       مفهوم بیشتر خواب

2.       یادگیری اینکه چگونه می توانید هم ازلحاظ جسمی و هم ازلحاظ فکری احساس آرامش بیشتری کنید

3.       درنظرگرفتن تغییرات مثبت در شیوه زندگی

4.       افزایش توانایی های حل مشکلات

درموقع مطالعه این راهنما، به جای اینکه تلاش کنید تمام راهکارها را فورا یاد بگیرید، آزمودن هریک از آنها به تنهایی دریک زمان، ممکن است مفید باشد.

آیا مشکل خواب دارید؟

چنانچه مشکل خواب دارید، احتمال دارد متوجه بسیاری از احساسات، نشانه های جسمی، افکار و  الگوهای رفتاری که در زیر توضیح داده شده است، بشوید.

لطفا  تعداد گزینه های مثبت را یادداشت نمایید:

 

 

احساسات

عصبی                  

تحریک پذیر         

مضطرب             

دلواپس                              

نشانه های جسمی

خستگی بیش ازحد             

بی قراری                       

کمبود انرژی                   

عدم تمرکز                      

اختلال خواب                   

افکار

هرگز به اندازه کافی نمی خوابم                                                      

 فردا روز وحشتناکی خواهم داشت                                      

تمام شب بیدار خواهم بود                                                  

درمحل کار به خواب خواهم رفت و درمشکل خواهم افتاد            

الگوهای رفتاری

تلاش برای خوابیدن درطول روز            

بی خوابی در شب                               

چک کردن دائم ساعت در طول شب        

اگرتعدادی از این موارد را علامت زده اید، امکان دارد مشکلاتی را دررابطه با خوابتان تجربه کنید. هرچند هشدار دهنده نیست ولی مشکلی شایع بوده که می توان بر آن غلبه کرد. با پیروی کردن از موارد زیر در این نسخه راهنما، ممکن است قادر به یادگیری اینکه چگونه شرایط تان را بهبود بخشید، باشید.

 health4all reverse

ضامن سلامتی با ثبت 23675 موسسه ای دانش بنیان است که در حوزه پژوهش در سلامت به طور حرفه ای و براساس اصول بین المللی اخلاق پژوهشی کار میکند و عضو سازمان بهداشت جهانی (لینک) است